5 pomysłów na tani obiad dla całej rodziny. Jak gotować tanio, zdrowo i smacznie?

autor Natalia Kolia
108 x czytano

Dla każdego z nas ważne jest, by jego rodzina codziennie jadła zdrowe posiłki. O ile śniadania i kolacje, a także przekąski nie stanowią dla nas problemu, o tyle obiady – bywają orzechem twardym do zgryzienia. Chcemy by było zdrowo, ale także smacznie i niedrogo. Liczy się też różnorodność. Poniżej podpowiadamy, co można ugotować, by cała rodzina zjadła ze smakiem.

Spaghetti bolognese czyli obiad w stylu rodziny Soprano

Do przygotowania tego dania potrzebujemy tylko makaronu, sosu pomidorowego i mięsa mielonego. Reszta składników zależy już od naszych preferencji. Do smaku warto dodać cebulę, czosnek, oregano i bazylię. Zaś, by było bardziej zdrowo – marchew, pietruszkę i seler. Makaron wybierajmy pełnoziarnisty. Mięso nie musi być wieprzowe, czy wołowe – można wykorzystać drobiowe. Danie warto posypać tartym parmezanem lub innym serem. Taka potrawa jest nie tylko niedroga i zdrowa, ale co najważniejsze – smakuje wszystkim!

Ziemniak fusion, czyli zapiekanka na każdy dzień roku

Sycącym, smacznym i niedrogim daniem jest zapiekanka ziemniaczana. Jest to o tyle wdzięczna potrawa, że do jej przygotowania można wykorzystać to, co ma się aktualnie w lodówce. Może być to więc zarówno danie mięsne, jak i wegetariańskie. Dodając do ziemniaków mięso mielone, grzyby, szynkę, rybę, kurczaka, warzywa i obowiązkowo – ser , stworzymy za każdym razem inne, pyszne danie. Co ważne proste i szybkie do zrobienia.

stół nakryty do obiadu

Ryżowy zawrót głowy

Wszelkie dania, w których skład wchodzi ryż są sycące i zdrowe. Co można w ten sposób przygotować? Tanio i szybko – ryż z kurczakiem i warzywami. Możemy także zrobić risotto. Wtedy sprawdza się podobne podejście, co przy zapiekance – używamy tego, co znajdziemy w lodówce, albo co sezonowe. Na przykład możemy ugotować risotto z dynią, z kurczakiem i pomidorami, a nawet – z buraczkami.

Klasyka polska, czyli pierogi

Pierogi to nie jest danie, które przygotujemy szybko, ale jeśli zrobimy ich więcej i zamrozimy, to będą tzw. „daniem kryzysowym”, bo ekspresowym. Zaletą pierogów jest fakt, że można je robić całą rodziną – zaangażować męża do ugniatania i wałkowania ciasta, a dzieci do wykrawania, faszerowania i sklejania. Co więcej – nadzienie może być takie, jak lubimy. Zarówno na słodko, jak i wytrawnie. Warto wykorzystać owoce sezonowe – truskawki i jagody, a także – kurki, dynię, szpinak liściasty, czy… bób.

Zupa Shreka, czyli krem z brokułów

Doskonałym sposobem na zachęcenie dzieci do jedzenia warzyw jest podawanie im ich w postaci zup kremów. Zmiksowane nie wzbudzają podejrzeń maluchów, a jeśli podamy danie ze smacznym i chrupiącym groszkiem ptysiowym lub grzankami, to na pewno zupa zniknie w try miga. Czego nam potrzeba do jej przygotowania? Bulionu i brokułu, a także dodatków smakowych i ziemniaków do zagęszczenia oraz blendera. Tak samo można ugotować krem z pomidorów, marchewki, cebuli, pora, pieczarek itd.

Jak widać jest wiele pomysłów na niedrogie, a smaczne i zdrowe dania dla całej rodziny. Wiele z nich bazuje na tym, co najczęściej zalega nam w lodówce lub szafce kuchennej. Wcale nie trzeba kupować drogich składników, by wyczarować apetyczne danie.

podobne tematycznie

zostaw komentarz